rävjakt

klev upp tidigt på morgon och for ut och letade rävspår. ringade in en räv i en relativt liten såt, släpte king på spåret och efter 500meters spårning tappar jag gps mottagningen, drar på mig skidorna och åker till de stället jag senast hade kontakt, och där ylar han för fullt, hela stövaren är inne i ett rävgryt och stövaren har direkt kontakt med räven. sliter ut stövaren och skickar in en terrier (herman), han får kontakt direkt men lyckas inte spränga ut räven när det bara är en gång in i grytet, ringer ivar och ber han komma med revolver, spade, spett, ficklampor och jessicas unghund iris. när han kommer gräver vi oss ner till räven, plockar upp herman och skickar in iris, bara för att se hur hon reagerar första gången hon är i kontakt med räv. hon skäller ut räven ordentligt och jobbar riktigt bra i grytet. vi plockar upp iris och avlivar räven med revolvern.

räven vi spårat under dagen innan låg inte kvar

Kommentarer
Postat av: Micke B

Nu har vi uppdaterat på Ozzys sida också. Copper i Norge har också sprängt nr tre!

2010-02-22 @ 21:41:33
URL: http://hem.bredband.net/ozzy_backstrom
Postat av: jesper

jo jag såg de, va roligt att de går så bra för kull syskonen :) blev ju helt klart en bra parning :)

2010-02-27 @ 09:54:35
URL: http://jaktochhundlivblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0